αυτοκινητα

Published on 2 Οκτωβρίου, 2015 | by Kynoclub

0

Διπλοκάμπινα και αγροτικά ελεύθερα και για ιδιώτες. Ναι, γίνεται!

Τι θα χάσετε και τι θα κερδίσετε, όμως, σε αυτήν την περίπτωση; Θα θέλατε ένα Pick-Up για επιβατικό ΙΧ;

Πολλοί θεωρούν τα Pick-Up απαγορευμένο καρπό, γιατί μπορούν να τα οδηγούν μόνο οι επαγγελματίες και οι αγρότες. Λάθος! Αυτό δεν ισχύει πια.

Ίσχυε στο παρελθόν. Σήμερα, μπορείς να αγοράσεις «καρότσα» και να την κυκλοφορείς νόμιμα, ως επιβατικό IX. Πως σας φαίνεται η ιδέα; Εσείς θα θέλατε ένα αγροτικό για το καθημερινό σας αυτοκίνητο;

Σίγουρα υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα:

Τα Pick-Up έχουν μεγάλους σε κυβισμό κινητήρες και άρα αυξημένους φόρους. Τα μικρότερα σε κυβισμό είναι τα VW Amarok και SsangYong Actyon Sports (2.000 κ.εκ.), και για αυτό ίσως να τα δείτε να κυκλοφορούν συχνότερα στην Αττική. Όλα τα άλλα είναι πάνω από 2,2 λίτρα, με ό,τι αυτό σημαίνει στη σχέση τους με την εφορία…

Έπειτα, έμμεσο επακόλουθο του παραπάνω είναι να έχουν αυξημένο κόστος απόκτησης. Για παράδειγμα ένα pick-up είναι ακριβότερο από ένα SUV το οποίο θα βρεις και με 1.500άρη diesel κινητήρα. Επίσης, έχουν αυξημένα τέλη κυκλοφορίας γεγονός που οφείλεται στους κινητήρες τους, οι οποίοι αντικειμενικά είναι και πιο απαιτητικοί σε καύσιμο από ένα SUV.

Όσον αφορά στην οδική τους συμπεριφορά; Είναι «άπαιχτα» στο χώμα, όμως στην άσφαλτο το πλαίσιο τύπου σκάλας κουράζει γιατί το όχημα «χοροπηδά» στις ανωμαλίες. Και στην πόλη; Έχουν μήκος πάνω από 5μέτρα, μεγάλο κύκλο στροφής και τιμόνι με περισσότερες στροφές από ένα επιβατικό. Όλα τα παραπάνω, λοιπόν, είναι αποτρεπτικά για να τα χρησιμοποιείς ως καθημερινό, επιβατικό IX.

Από την άλλη όμως, έχουν και σημαντικά πλεονεκτήματα. Αρχικά δεν κολλάνε πουθενά στο χώμα. Έπειτα, έχουν την καρότσα την οποία μπορείς να την κλείσεις με κάλυμμα και να έχεις ένα… ΙΧ φορτηγάκι. Σημαντικό πλεονέκτημα, ακόμη, είναι το ότι κάθεσαι ψηλά, πιο ψηλά από ένα μεγάλο SUV και αισθάνεσαι κυρίαρχος του δρόμου. Όσο για την συνολική οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο;

Σίγουρα ένα Pick-Up κουράζει λίγο, όμως τα πιο σύγχρονα γενιάς θυμίζουν… επιβατικό. Και φυσικά, είναι οι υπόλοιπες ανέσεις-στάνταρ που ζητάς από ένα επιβατικό. Δηλαδή το εσωτερικό να είναι ποιοτικό και εργονομικό και ο εξοπλισμός άνεσης κορυφαίος. Στο κομμάτι αυτό έχει γίνει επίσης σημαντική βελτίωση (βλ. νέο Navara, Hilux, L200). Βρεθήκαμε για παράδειγμα στην καμπίνα του L200 και δεν μας έλειψε τίποτα. Τέλος, δεν πρέπει να αφήσουμε στην άκρη την ασφάλεια. Και εδώ, ο EuroNCAP έχει αρχίσει να βαθμολογεί με 4 αστέρια. Το 5ο το χάνουν συνήθως λόγω εξοπλισμού και όχι επιδόσεων…

Συνοψίζοντας, με ένα Pick-Up κάθεσαι ψηλά και είσαι ο κυρίαρχος του δρόμου, η οδική συμπεριφορά ικανοποιεί παρότι το τιμόνι οι αντιδράσεις του αμαξώματος αργές, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι κορυφαίος, η καρότσα χωράει τα πάντα. Χάνεις όμως σε ευελιξία στην πόλη, κατανάλωση, άνεση αφού η καρότσα χοροπηδάει και κόστη-τη σχέση σου με την εφορία.

Πηγή: http://www.autotriti.gr/


About the Author



Back to Top ↑
  • Video της εβδομάδας