Published on 11 Οκτωβρίου, 2015 | by Kynoclub
0Diesel και ιπποδύναμη!
Όταν στο ποσοστό των καινούριων οχημάτων της ελληνικής αγοράς πάνω από το 60% είναι πετρελαιοκίνητα, κάποιος σωστά θα ισχυριστεί πως το diesel έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Είναι αλήθεια, όμως, αυτό ή ακόμη εξετάζουμε τους diesel με τα δεδομένα μιας άλλη εποχής;
Για παράδειγμα, συνεχίζει η ιπποδύναμη να είναι το πρώτο πράγμα που ρωτάτε ή έννοιες όπως η ροπή και η κατανάλωση έχουν έρθει στο προσκήνιο; Πόσο μετράει η ιπποδύναμη στα diesel;
Πριν απαντήσετε, όμως, να θέσουμε κάποια στοιχεία σχετικά με τη διαφορά της ιπποδύναμης και της ροπής. Η ιπποδύναμη επηρεάζει τις επιταχύνσεις από στάση και τη μέγιστη ταχύτητα καθώς οι επιδόσεις αυτές μετρώνται με τον κινητήρα να δουλεύει στα κόκκινα, εκεί δηλαδή που αποδίδεται συνήθως η μέγιστη ιπποδύναμη. Επομένως, όσα περισσότερα άλογα έχει ένα αυτοκίνητο, τόσο γρηγορότερο το 0-100 χλμ./ώρα και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.
Από την άλλη, «παράπλευρο» πλεονέκτημα της μεγάλη ροπής είναι η τοποθέτηση κιβωτίων με μακριά κλιμάκωση και άρα χαμηλότερη κατανάλωση. Φυσικά, δεν είναι μόνο η κλιμάκωση αλλά και το καύσιμο ως καύσιμο παίζει ρόλο στην κατανάλωση. Σε κάθε περίπτωση όμως τα diesel είναι πιο οικονομικά.
Για να γίνουν πιο κατανοητά τα παραπάνω, θα συγκρίνουμε δύο μοντέλα, τα Focus ST και Focus STD. Και τα δύο 2λιτρα, και τα δύο τούρμπο, το μεν βενζινοκίνητο, το δε diesel. Το ST αποδίδει 250 άλογα και 360 Nm ροπής, το STD 185 άλογα, αλλά 400 Nm ροπής και χαμηλότερη κατανάλωση (4,2 vs 6,8 λτ.100 χλμ.). Και τα δύο είναι διασκεδαστικά στο δρόμο.
Εσείς όμως τι λέτε; Λογαριάζετε την ιπποδύναμη όταν συγκρίνετε diesel κινητήρες; Έχει η ιπποδύναμη την ίδια σημασία που είχε κάποτε στη βενζίνη; Μπορεί να αποτελέσει βασικό κριτήριο επιλογής ή έχει αντικατασταθεί από τη ροπή και την κατανάλωση;