αυτοκινητα

Published on 25 Νοεμβρίου, 2017 | by Kynoclub

0

Test: Jeep Compass 1,4 turbo 4X4

Tου Τάκη Πουρναράκη

Το μεσαίο SUV της Jeep έχει μακρά παράδοση στη χώρα μας. Πουλούσε σα ζεστό ψωμί πριν επιβληθούν οι παράλογοι φόροι (τεκμήρια, τέλη) στα δίλιτρα αυτοκίνητα. Μετέπειτα η δυναμική του οριοθετήθηκε λόγω έλλειψης μικρότερου κινητήρα. Αυτό ήρθε να λυθεί τώρα στη νέα γενιά Compass το οποίο πλέον διατίθεται με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.4lt/170PS που στο μοντέλο δοκιμής μας συνδυάζεται με το εξαιρετικό 9αρι αυτόματο κιβώτιο του FCA. Το σύνολο κινητήρα/μετάδοσης είναι γνωστό – πετυχημένο και από το μικρό Jeep Renegade.

Είναι αλήθεια πως το Renegade ή το λατρεύεις ή σε απωθεί το σχήμα του. Δεν μπορούμε όμως να πούμε το ίδιο για το Compass. Πρόκειται για επιβλητικό όχημα με την μάσκα/ταυτότητα της Jeep να δεσπόζει στο εμπρός μέρος. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε και χρωμιωμένες καλαίσθητες ζάντες 19 ιντσών που χάριζαν ακόμη περισσότερο στην αισθητική αν και απαιτούν κάποιο συμβιβασμό στην άνεση. Το νέο Compass έχει μήκος στα 4.4m και μεταξόνιο πολύ κοντά στο ιδανικό για ισορροπημένη οδική συμπεριφορά (2.636 mm). Η άνεση για τους πίσω επιβάτες είναι εντυπωσιακή για αυτοκίνητο της κατηγορίας, άνετα θα ταξιδέψουν 4 ενήλικες με τις αποσκευές τους (438lt χώρου αποσκευών).

Το Compass παραπέμπει εμφανισιακά στο Cherokee, επιβάλλει την παρουσία του στο χώρο. Από την πρώτη ματιά έχεις την αίσθηση ότι βλέπεις κάτι οικείο και συνάμα, καταξιωμένο. Στο εσωτερικό η αισθητική και η σχεδίαση παραπέμπει σε όσα συνηθίσαμε στο Renegade. Εντυπωσιακή κονσόλα, εύχρηστη multimedia οθόνη αφής 8.4 ιντσών, πρακτικός περιστροφικός διακόπτης επιλογής 4κινησης εξαιρετικής ποιότητας υλικά. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν η πλούσια έκδοση Limited, με την τελευταία γενιά του λογισμικού U Connect που διαθέτει ισχυρότερους επεξεργαστές, καλύτερη ευκρίνεια και πλήρη συμβατότητα με Apple CarPlay/Android Auto.

Το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι αν ο υπερτρφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 170 PS αλλά κυρίως των 25,5 kgm ροπής επαρκεί για να κινήσει το αμάξωμα των 1.540kg δεδομένων και των απωλειών της μετάδοσης/4κινησης. Στο Compass σε κανονικές συνθήκες όλη η δύναμη περνάει στον εμπρός άξονα. Αν υπάρξει ολίσθηση μεταφέρετε ισχύ πίσω (σ.σ: με τη χαρτογράφηση στο Auto) μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη. Υπάρχουν και εξειδικευμένες χαρτογραφήσεις για λάσπη, άμμο, χιόνι που βοηθούν την απεμπλοκή απ’ αυτές τις καταστάσεις.

Jeep-Compass-2017-1600-33

Εφόσον αποφασίσεις να κινηθείς σε ρυθμούς Jeep (αρχοντικά) το Compass βρίσκεται στο στοιχείο του. Ο κινητήρας δεν ακούγεται καθόλου χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωσή του και το κιβώτιο αλλάζει σχέσεις χωρίς να γίνεται αντιληπτό. Αν αποφασίσεις να πατήσεις το γκάζι τέρμα, τα πράγματα αλλάζουν. Το κιβώτιο μπερδεύεται αργεί να κατεβάσει και ο κινητήρας με έναν τραχύ ήχο δείχνει τη δυσφορία του. Βέβαια τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, η προσπέραση γίνεται με ασφάλεια και η ουδέτερη συμπεριφορά στο όριο σου επιτρέπει να κινηθείς σβέλτα αν θες. Όμως είναι ξεκάθαρο πως το Compass δεν έχει φτιαχτεί για να στρίβει όπως έρχεται. Έχει φτιαχτεί για να σε μεταφέρει αρχοντικά, ράθυμα και ποζεράδικα.

Η ανάρτηση μας μπέρδεψε. Η ακαμψία του αμαξώματος είναι υπεράνω κριτικής και το σετάρισμα επιτρέπει στους αποσβεστήρες να καταπίνουν κάθε ανωμαλία. Όμως τα μεγάλα ελαστικά και τα σκληρά ελατήρια έχουν σαν αποτέλεσμα κάποιες απότομες αντιδράσεις ειδικά με μικρή ταχύτητα. Από την άλλη βέβαια οι κλίσεις του αμαξώματος είναι απόλυτα ελεγχόμενες και λογικές. Η αίσθηση του τιμονιού είναι ταιριαστή με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σου παρέχει όσες πληροφορίες χρειάζεσαι για να κινηθείς με ασφάλεια.

Πατήσαμε σε λασπωμένο τερέν και υποβάλλαμε το Compass σε συγκεκριμένες δοκιμασίες με ελάχιστη ταχύτητα. Είναι εντυπωσιακό ότι άμεσα μέχρι και το 100% της διαθέσιμης ροπής περνά στον τροχό που έχει πρόσφυση. Αυτό στην επιλογή χαρτογράφησης “Mud” που είναι φτιαγμένη για λάσπη. Σ’ αυτές τις συνθήκες το τετρακίνητο Compass είναι πραγματικό Jeep. Mε γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (16,8 και 31,7 μοίρες αντίστοιχα) περνά από νεροφαγώματα, χωρίς να χάνει σε άνεση.
Για τον οικογενειάρχη που ψάχνει ένα all around όχημα για να καλύψει όλες τις ανάγκες τo νέο Compass είναι πλήρες: Επιβλητικό, ποιοτικό, πλούσια εξοπλισμένο, με μεγάλους χώρους, ισορροπημένη συμπεριφορά εντός και εκτός δρόμου αποτελεί μια κορυφαία επιλογή στην κατηγορία. Με το συγκεκριμένο κινητήρα δε, βρίσκεται στην καρδιά του ανταγωνισμού. Η κατανάλωση που είδαμε έφτασε τα 10 lt/100km αλλά κινηθήκαμε ως επί το πλείστον στην πόλη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.368 cc
Ισχύς: 170 PS/5500 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/2.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,6 sec
Μικτή κατανάλωση: 10,3 lt/100 km (δοκιμής, εντός πόλης)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 160g/km
Βάρος: 1.550 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.394/1.819/1.647 mm
Χώρος αποσκευών: 438lt
Τέλη κυκλοφορίας: 296 ευρώ
Τιμή: 36.900 (έκδοση Limited)

Πηγή: http://www.newsauto.gr


About the Author



Back to Top ↑
  • Video της εβδομάδας