αυτοκινητα

Published on 5 Δεκεμβρίου, 2017 | by Kynoclub

0

Οδήγηση στον πάγο με ασφάλεια

κείμενο Ν. Μερτέκης

Φώτο: Ν. Φωτακόπουλος

Η οδήγηση στον πάγο είναι μια δύσκολη υπόθεση, η οποία μπορεί να γίνει επικίνδυνη εάν δεν είσαστε σωστά προετοιμασμένοι. Ποια σημεία να προσέξετε, τι να αποφύγετε.

Η ύπαρξη πάγου στο οδόστρωμα είναι ιδιαίτερα «ύπουλη», γι’ αυτό και θα πρέπει να οδηγείτε αρκετά επιφυλακτικά και με τη δέουσα προσοχή προκειμένου να αποφύγετε τα δυσάρεστα. Μπορεί αρκετοί από εσάς να έχετε εμπιστοσύνη στις οδηγικές ικανότητες και τις γνώσεις σας, ωστόσο θεωρούμε υποχρέωσή μας να σας υπενθυμίσουμε τα πιο επικίνδυνα σημεία που «πιάνουν» πάγο και είναι τα εξής:

– Τα μέρη του οδικού δικτύου που δεν τα βλέπει ο ήλιος, δηλαδή οι διαδρομές ανάμεσα στις πλαγιές των βουνών.
– Τα (πολλά) σημεία του επαρχιακού δικτύου, όπου ο δρόμος «κρατάει» νερό, με αποτέλεσμα όταν πέσει η θερμοκρασία να δημιουργείται παγετός.

– Σε περιοχές -ακόμη και πεδινές- που πιάνουν υγρασία, η οποία με την πτώση του υδράργυρου υπό του μηδενός μετατρέπει τα πάντα σε ένα απέραντο παγοδρόμιο.

Αυτές είναι οι πιο πιθανές περιπτώσεις που μπορείτε να συναντήσετε κατά την εξόρμησή σας. Το πιο βασικό, όμως, είναι να ελαττώσετε ταχύτητα όταν διαπιστώσετε ότι η εξωτερική θερμοκρασία του αυτοκινήτου πλησιάζει το μηδέν και, εφόσον παρατηρήσετε ότι μειώνεται η πρόσφυση, να μην πανικοβληθείτε και να αντιδράσετε σωστά.

Καταρχάς οι χειρισμοί σας πρέπει να είναι… απαλοί και προσεκτικοί. Μόλις αντιληφθείτε παγετό, η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνετε -εάν, φυσικά, το αυτοκίνητό σας διαθέτει τέτοια δυνατότητα- είναι να θέσετε σε λειτουργία την κατ’ επιλογήν τετρακίνηση (είναι αυτονόητο ότι στην περίπτωση αυτόματης εμπλοκής δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο). Ετσι το αυτοκίνητο θα ανακτήσει την κατευθυντικότητα και τη σταθερότητά του, καθώς όλοι οι τροχοί θα έχουν πρόσφυση.

Εάν το αυτοκίνητό σας δεν διαθέτει τετρακίνηση, τότε θα πρέπει να είσαστε περισσότερο προσεκτικοί στους χειρισμούς. Καταρχάς θα πρέπει να ελαττώσετε την ταχύτητα με τέτοιο τρόπο ώστε να αποφευχθεί το «μπλοκάρισμα» των τροχών. Αυτό μπορεί να γίνει αφήνοντας μαλακά το γκάζι και κατεβάζοντας μία ή ακόμη και δύο σχέσεις στο κιβώτιο.

Εφόσον μειώσετε ταχύτητα, οι χειρισμοί σας στο τιμόνι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να στρίψετε απότομα. Οι «γραμμές» του αυτοκινήτου στις στροφές θα πρέπει πάντα να είναι «ανοικτές», ώστε λόγω της περιορισμένης πρόσφυσης οι κατευθυντήριοι τροχοί να μπορούν να αποκρίνονται στις εντολές σας.

Εφόσον τηρήσετε τα παραπάνω, καλό είναι επίσης να επιλέξετε στο κιβώτιο μια σχέση παραπάνω από αυτή που θα έπρεπε να έχετε σε κανονικές συνθήκες οδήγησης (π.χ. αντί για 2η επιλέξτε 3η), προκειμένου η ροπή του κινητήρα να είναι τέτοια ώστε οι κινητήριοι τροχοί να μη σπινάρουν μόλις κάποιος από αυτούς χάσει ελάχιστα την πρόσφυση (αυτό ισχύει στην περίπτωση που κινείστε σε ανηφορικό ή ίσιο δρόμο). Εάν, βέβαια, είσαστε κάτοχος ενός αυτοκινήτου που διαθέτει ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης (ESP) ή ολίσθησης των τροχών κατά την πέδηση (ABS), θα νιώσετε (και θα είσαστε) πιο ασφαλείς.

Παγετό συνήθως μπορεί να συναντήσει κανείς τις βραδινές ώρες, γι’ αυτό καλό θα είναι το αυτοκίνητό σας να είναι εφοδιασμένο με προβολείς ομίχλης. Για καλύτερα αποτελέσματα προτιμήστε τους διαθλαστικούς. Οταν λοιπόν κινείστε στο επαρχιακό δίκτυο, ακόμη και σε δρόμους τους οποίους γνωρίζετε, θα πρέπει απαραιτήτως να έχετε τα φώτα ομίχλης αναμμένα για να μπορείτε να ανιχνεύετε την κατάσταση του δρόμου.

Ολα όσα ειπώθηκαν παραπάνω είναι ανώφελα εάν η κατάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου σας δεν είναι καλή. Ετσι, φίλοι οδηγοί, προτού αποφασίσετε να εκδράμετε καλό είναι να ελέγξετε την κατάσταση των ελαστικών σας. Ενας έλεγχος για φθορές και βεβαίως για την πίεση είναι αρκετός.

Εάν πρόκειται να ταξιδέψετε σε μέρη με χαμηλές θερμοκρασίες καλό θα είναι η πίεση των ελαστικών να είναι μία ή δύο λίμπρες χαμηλότερη από εκείνη που συνιστά ο κατασκευαστής, ώστε τα ελαστικά να «ζεσταίνονται» πιο γρήγορα. Εχετε υπόψη σας ότι στην αγορά κυκλοφορούν πολλά «ελαστικά χιονιού» τα οποία προσφέρουν εξαιρετικές δυνατότητες στο αυτοκίνητο, ακόμη κι αν αυτό δεν είναι 4Χ4!
Και μην ξεχνάτε: να είσαστε πάντα ενήμεροι για το μετεωρολογικό δελτίο της περιοχής που θα επισκεφθείτε…

δειτε: http://www.caranddriver.gr


About the Author



Back to Top ↑
  • Video της εβδομάδας