ειπαν

Published on 3 Δεκεμβρίου, 2013 | by Kynoclub

0

ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΕΤΟΣ…ΚΥΝΗΓΟΣ ΤΩΝ ΚΥΝΗΓΩΝ

Συνέντευξη στον Νίκο Φωτακόπουλο

-Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’Κυνηγόσκυλα’’ τον Νοέμβριο του 1996 όταν ο κ. Α. Αγγελέτος είχε και πάλι προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας  κατά της Ρυθμιστικής Απόφασης του κυνηγίου που είχε εκδώσει ο τότε Υπουργός Γεωργίας κ. Στ. Τζουμάκας. Για την ιστορία να σημειώσουμε πώς και τότε το Συμβούλιο της Επικρατείας είχε αναστείλει την κυνηγετική δραστηριότητα και ο κ. Τζουμάκας είχε εκδώσει νέα διαφοροποιημένη ρυθμιστική απόφαση και έτσι το κυνήγι συνεχίστηκε κανονικά.

Για όλους εμάς που αντιλαμβανόμαστε το κυνήγι ως «δικαίωμα» και βιώνουμε τις μοναχικές στιγμές μας σε απομακρυσμένους «ανοιχτούς» τόπους με όλη τη δύναμη αισθήσεων που δεν έχουν ακόμη «αποκοιμηθεί», ο κ. Α. Αγγελέτος ήταν ανέκαθεν ένα πρόσωπο που «κατοικούσε» στην σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού.

«Διώκτης» των κυνηγών, δεινός αντίπάλός μας στις αίθουσες των δικαστηρίων, απόλυτα εχθρικός απέναντι σε κάθε κυνηγετική δραστηριότητα υπεύθυνος σε μεγάλο ποσοστό για την «στρεβλή» εικόνα  που διαχέεται αναφορικά με μας στα ΜΜΕ, ο κ. Αγγελέτος είναι ο άνθρωπος που φιλοδοξεί να συνδέσει το όνομά του με την κατάργηση του κυνηγίου σ’ αυτή τη χώρα.

– «Και τότε γιατί αυτή η συνέντευξη, γιατί αυτή η προσφορά «βήματος» σε μια φωνή με αυταπόδεικτη ακόμη και «συκοφαντική» δράση εναντίον ημών και όλων όσων πιστεύουμε;», θα μπορούσατε δίκαια να αναρωτηθείτε.

Μα ακριβώς γιατί μέχρι σήμερα ότι γνωρίζαμε ή ότι υποθέταμε για τον κ. Αγγελέτο βασιζόταν μόνο στα αποτελέσματα της δράσης του, στα κατά καιρούς δημοσιεύματα που ο ίδιος προκαλούσε, και στο «προφίλ» που σκιαγραφούσαν γι’ αυτόν φήμες, μύθοι και πληροφορίες που ήταν πάντα δύσκολο να αξιολογηθούν. Ο κ. Αγγελέτος ήταν στην ουσία ένας άγνωστος.

-Ξεκίνησα να πάω να τον συναντήσω στο δικηγορικό του γραφείο ύστερα από πολύ σκέψη, πολύωρες συζητήσεις με συνεργάτες και φίλους αλλά και «δισταγμούς» που πρέπει να ομολογήσω ότι με εγκατέλειψαν αμέσως μόλις άρχισε να «γράφει» το δημοσιογραφικό κασετοφωνάκι.

Ισως μάλιστα αν ήξερα ότι στο γραφείο του υπάρχουν τόσα…μαχαίρια και σπαθιά, ότι ασκείται για χρόνια στο…καράτε, και ότι επιπλέον …χαίρεται όταν σκοτώνεται κάποιος κυνηγός- έστω και σε ατύχημα- να μην πήγαινα ποτέ.

Θα ήταν κρίμα όμως, όχι μόνο γιατί ο κ. Αγγελέτος αποδείχτηκε ένας ευγενικός και πρόθυμος συνομιλητής που δεν έδειξε στιγμή να ενοχλείται από τις «επώδυνες» ερωτήσεις, αλλά και γιατί πιστεύω ότι το περιεχόμενο αυτής της συνέντευξης αποτελεί μια ουσιαστική πηγή πολύτιμης «γνώσης» για τις δυνατότητες και τις αδυναμίες της «άλλης πλευράς».

Μέχρι τώρα ξέραμε μόνο ότι ο Α. Αγγελέτος ήταν απλά ένας…κυνηγοκυνηγός.

– Τώρα όμως- συνεντευξιαζόμενος- αποκαλύπτει ο ίδιος από που έρχεται και μέχρι που είναι διατεθειμένος να φτάσει.

– Μιλάει για τον «πόλεμο» που έχει ξεσπάσει μεταξύ των διαφόρων οικολογικών οργανώσεων και τον «χορό» των επιχορηγήσεων που καλά κρατεί.

– Αφήνει αιχμές εναντίον του ιδρύματος Γουλανδρή και του Κέντρου της Αίγινας, ενώ κάνει λόγο για Προέδρους φιλοζωικών οργανώσεων που «πλουτίζουν» από τα αδέσποτα.

– Χαρακτηρίζει «αφύσικο» τον σύγχρονο άνθρωπο και δηλώνει τη διαφωνία του με τα προγράμματα ιατρικής βοήθειας για τα παιδιά του Τρίτου Κόσμου.

– Ξεκαθαρίζει γιατί χαίρεται κάθε φορά που ένας κυνηγός σκοτώνεται σε ατύχημα και αφήνει να εννοηθεί πως όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν θα αγωνιστεί για να καταργήσει και το ψάρεμα.

– Εξηγεί με σαφήνεια ποιους ακριβώς θα καταδίκαζε σε θάνατο και λέει την άποψή του για τον Τενέδιο, τον Παπαδόδημα, τον Παπασπύρου, τον Τσαγκανέλια, τον Παπαευαγγέλου κ.α.

Λέει πράγματι πολλά ο κ. Αγγελέτος. Με πάθος, αλλά χωρίς φόβο. Για την ιδεολογία του, τις μεθόδους που χρησιμοποιεί, τις συμμαχίες του, τον τρόπο που σκέπτεται και δρα, τα μελλοντικά του σχέδια, τις σχέσεις του με τα ΜΜΕ και άλλα που είτε τα υποψιαζόμασταν, είτε δεν τα ξέραμε καθόλου. Διαβάζοντας την συνέντευξη, θα αντιληφθείτε πιστεύω γιατί το περιοδικό την έκανε χρήσιμη. Υπάρχει όμως και ένας ακόμη λόγος. Δίδοντας «βήμα» σ’ έναν φανατικό αντικυνηγό, παρείχαμε την  ευκαιρία ν’ ακουστεί και η «άλλη άποψη». Κάτι που ποτέ  και για κανένα λόγο δεν έχει κάνεις ουδείς εξ αυτών των-κατά τα άλλα- προοδευτικών και δημοκρατικών «αντιπάλων» μας. Ν.Φ.

Γεννήθηκε: Το 1954 στον Πειραιά

Έχει ζήσει: Σε Πειραιά, Ηλιούπολη, Καλλιθέα

Επάγγελμα: Δικηγόρος εξειδικευμένος σε θέματα απαλλοτριώσεων, κληρονομικών και σε ότι έχει σχέση με τη γη. Από την δικηγορία βγάζει το ψωμί του και συντηρεί το σωματείο του.

Προσωπικός στόχος: Η ίδρυση ενός ιστορικού- λαογραφικού μουσείου.

Τον πικραίνει: Ο εκβαρβαρισμός των Νεοελλήνων.

Του δίνει χαρά: Η απόκτηση παλαιών αντικειμένων.

Μουσική: Hard Rock, Οπερα, Δημοτική μουσική, χορεύει όλους τους ελληνικούς χορούς και έχει υπάρξει σε συγκροτήματα.

Τηλεόραση: Δεν βλέπει.

Διαβάζει: Λογοτεχνία, Μελέτες ιστορικές, λογοτεχνήματα που έχουν σαν αφετηρία την σημειολογία.

Πίνει:Από ρακί έως ουίσκι

Τρώει: Γάλα, τυρί, χορταρικά, φρούτα.

Δεν τρώει: Οτιδήποτε περιέχει κρέας ή ψάρι.

Πολιτική: Κεντροδεξιός. Πιστεύει στον Σουφλιά και τον Ανδριανόπουλο.

Θα σκότωνε: Έναν εμπρηστή δασών, έναν παιδεραστή και έναν Μουσουλμάνο της Θράκης που θα δήλωνε πως είναι Τούρκος.

Τι εννοείς εκβαρβαρισμό των Νεοελλήνων;

 Πάντα ήμασταν ένας ανοικτός λαός. Αυτός ο λαός που ζούσε εκατέρωθεν του Αιγαίου ήταν ένας ανοικτός λαός και δεχόταν συνέχεια επιρροές. Έχουμε πάρα πολλές επιρροές από την Ανατολή και τη Δύση εκτός από τις επιρροές που έχουμε  από τους Βαλκανικούς λαούς με τους οποίους συμβιώσαμε στον ίδιο χώρο. Άρα δεν δέχομαι τον εκβαρβαρισμό από επιρροές που έρχονται απ’ έξω. Τον εκβαρβαρισμό τον αποδίδω σε καταστάσεις που δημιουργούνται άνωθεν και κάτωθεν. Τον αποδίδω στον λαϊκισμό και στην κατάπτωση και την κρίση αξιών που έφερε το ΠΑΣΟΚ στην Ελλάδα. Υπήρξε η τάση να εξισωθούν τα πάντα προς τα κάτω. Κρίση αξιών είναι να δώσεις το θωρηκτό ΑΒΕΡΩΦ για να κάνουν κάποιες ξεβράκωτες τον «Πρωινό Καφέ».

Η οικολογία στην Ελλάδα;

 Είμαστε αντίθετοι με τις οργανώσεις που αποτελούν παραρτήματα ξένων οργανώσεων στην Ελλάδα. Οι επιλογές της κάθε προπαγάνδας και δραστηριότητας την οποία αναπτύσσουν δεν γίνεται από εδώ αλλά από έξω.

Με έχει ενοχλήσει πάρα πολύ η μη συμμετοχή τους στο καθημερινό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε, αλλά ο προσανατολισμός τους γενικώς και αορίστως σε προγράμματα. Συγχρόνως υπάρχουν καταχωρήσεις σε περιοδικά που λένε στείλτε τη συνδρομή σας!..

Εμείς με μηδέν έσοδα και μόνα έξοδα από την τσέπη μας καταφέραμε πολλά πράγματα. Είμαστε κατά της επιχορήγησης οικολογικών και ζωοφιλικών οργανώσεων γιατί ο λαμβάνων θα πρέπει να ξεπληρώσει κάποια στιγμή τα γραμμάτια και ας το ερμηνεύσετε όπως θέλετε.

Έπειτα δεν μπορεί εμείς να κάνουμε π.χ. μια μάχη για να μην σκοτωθούν οι τελευταίοι λύκοι με πολλές προσπάθειες και ξαφνικά να βρίσκονται διάφορες οργανώσεις από το πλάι που εκμεταλλεύονται αυτή τη δημοσιότητα για τους λύκους και λένε ας ρίξουμε την ιδέα να φτιάξουμε ένα κέντρο περιθάλψεως λύκου, όπου δεν θα έχει περίθαλψη βέβαια ο λύκος, αλλά τα επαγγελματικά ή διαφημιστικά συμφέροντα κάποιων.

Πιστεύω ότι η προστασία του περιβάλλοντος από τις οργανώσεις πρέπει να είναι σε εθελοντική βάση. Το σωματείο μας στα πέντε χρόνια ζωής του τη μόνη δωρεά που έχει δεχθεί είναι κονσέρβες σκύλων λίγο πριν φτάσει η ημερομηνία λήξης τους, τις οποίες δώσαμε σε άπορους ζωόφιλους που ταΐζουν αδέσποτα. Επίσης κάνουμε στειρώσεις αδέσποτων ή και περίθαλψη με χρήματα από την τσέπη μας. Υπάρχουν δυστυχώς φιλοζωικές εταιρείες που δεν πάνε να παραλάβουν ένα χτυπημένο αδέσποτο και ας εισπράττουν συνδρομές και επιχορηγήσεις.

Μεγάλος λοιπόν δυνάστης έχει γίνει η επαγγελματοποίηση της ζωοφιλίας και ειδικά από ζωοφλικές οργανώσεις.

Τελικά είμαστε μια μοναχική οργάνωση με πολύ λίγες φιλικά προσκείμενες οργανώσεις, ιδιαίτερα της επαρχίας. Η δραστηριότητά μας είναι κυρίως νομική. Έχω κάνει έκκληση να δημιουργηθούν θυγατρικές οργανώσεις στην επαρχία, αλλά δεν έχω βρει ιδιαίτερη ανταπόκριση.

Να σου πω γιατί είμαστε και ζωοφιλικό και οικολογικό σωματείο. Όταν εμείς φτιάξαμε το σωματείο υπήρχαν οικολογικές οργανώσεις που λέγανε π.χ. ότι οικολογία είναι να ασχολούμαστε με πυρηνικό εργοστάσιο που βρίσκεται στη Ματζουρία, «καταπληκτικά» πράγματα, άλλοι έλεγαν ασχολούμαστε μόνο με το απειλούμενο ζώο ή πτηνό. Επίσης υπήρχαν ζωοφιλικές οργανώσεις που γι’ αυτές ότι δεν ήταν σκύλος δεν ήταν ζώο. Η ευαισθησία για το περιβάλλον για  εμάς φτάνει και στο ζώο ή νερό και παντού…

aggeletosΣτη συνδιάσκεψη που γίνεται για το κυνήγι κάθε καλοκαίρι καλούνται κάποιες οργανώσεις που δεν καταλαβαίνω γιατί καλούνται και δεν καλούνται άλλες που έχουν να επιδείξουν έργο. Η μόνη ξεκάθαρη ιδεολογική τοποθέτηση εναντίον του κυνηγίου είναι η δική μας. Καθόλου κυνήγι και επειδή δεν μπορεί να γίνει αυτό, ζητάμε πλήρη εφαρμογή της νομοθεσίας και νομολογίας των δικαστηρίων. Αυτά τα ημίμετρα με τις τοπικές απαγορεύσεις οδηγούν σε εγκλήματα, γιατί πιέζονται γειτονικές περιοχές. Ίσως φανεί αντιφατικό αλλά είμαι κατά του ρεζερβοποιημένου κυνηγίου γιατί είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν μεγάλα συμφέροντα, αγορά και περίφραξη μεγάλων εκτάσεων και εκτός αυτού δεν μπορεί σαν Έλληνας πολίτης κανένας να μου απαγορεύσει να επισκεφτώ το τάδε μέρος της πατρίδας μου, που το πιο πιθανό είναι η απαγόρευσή του να προέρχεται από ξένα συμφέροντα.

Η Ζωοφιλική Οικολογική Ένωση Ελλάδος έχει 200 μέλη. Κάποιος για να γίνει μέλος περνάει ένα τεστ. Θέλω να αποφύγω αυτό που υπάρχει στα άλλα σωματεία, κάποιους που θέλουν να βρουν απασχόληση, τους χασομέρηδες, τους αριβίστες (είχαμε και τέτοιους) και όλους αυτούς που μέσα από τέτοιους χώρους ψάχνουν παρέα και μην σου φανεί παράξενο. Έχουμε σωματείο και όχι πορνείο.

Χωρίς τον Αγγελέτο θα συνεχίσει να υπάρχει το σωματείο;

 Όχι δεν μπορεί να υπάρξει γιατί έχουμε νομική δραστηριότητα και θα μπορούσε να υπάρξει αν υπήρχε ένας άλλος Πρόεδρος, πάλι νομικός, ο οποίος θα αποκτούσε τις ειδικές γνώσεις που αφορούν την προστασία των ζώων.

Είναι σωματείο εξειδικευμένο λοιπόν;

 Ακριβώς. Ο σκοπός του σωματείου είναι η προστασία των ζώων, συντροφιάς, εργασίας, εκτροφών έως τα άγρια ζώα μέσα από νομικές διαδικασίες. Εξώδικες και δικαστικές. Προστασίας αδέσποτων ζώων ή προστασίας των δικαιωμάτων των ζωοφίλων οι οποίοι πλήττονται από τις υγειονομικές διατάξεις, οι οποίες είναι ηλίθιες φτιαγμένες από ηλίθιους.

Η προστασία των άγριων ζώων και δεν μιλάμε μόνο για το κυνήγι αλλά και την διατήρηση της άγριας πανίδας σε αιχμαλωσία. Και πανίδα εννοούμε ντόπια και ξένη.

Η καινούρια συνήθεια των Ελλήνων, των εκκεντρικών τουλάχιστον, είναι να αγοράζουν πιθήκους, κροκοδείλους (αυτή τη στιγμή έχουμε φροντίσει να κατασχεθούν τρεις και πάμε για τέταρτη κατάσχεση). Εχουμε το θέμα των τσίρκων και των ζωολογικών κήπων που έχουν γίνει μηνύσεις. Εχουμε θέματα που ασχολούμαι μόνο εγώ από το Δ.Σ. Για παράδειγμα θέματα προστασίας βιοτόπων στο μέτρο που αυτοί αποτελούν την κατοικία και φυσικό περιβάλλον ζώων και αν αυτοί εκλείψουν πάνε και τα ζώα.

Δύο παραδείγματα. Το ένα είναι ο αγώνας που κάνουμε για τη μη εγκατάσταση λατομείων σε περιοχές της Ρόδου και έχει γίνει «σκοτωμός» εκεί πέρα και προβλέπεται να γίνει κι άλλος γιατί τα λατομεία ιδιωτικών συμφερόντων με σκανδαλώδεις συμβάσεις έχουν βάλει στο χέρι δασικές εκτάσεις. Ένα άλλο παράδειγμα είναι ο αγώνας που έγινε για την μη παραχώρηση γεωργικών κλήρων για ξενοδοχειακή εκμετάλλευση στην Αλυκή της Κω, έναν μεγάλο βιότοπο της θαλάσσιας χελώνας.

Έχουν την ίδια ηθική αξία όλα τα ζώα;

Βεβαίως έχουν την ίδια ηθική αξία, ακόμα και με τον άνθρωπο. Γι’ αυτό κάνουμε και το τεστ στα νέα μέλη μας. Εγώ δεν μπορώ τις «σκυλούδες» που αντιμετωπίζουν τον σκύλο ως το μόνο ζώο και δεν υπάρχει γι’ αυτές τίποτε άλλο. Όπως δεν μπορώ τους δήθεν οικολόγους οι οποίοι αντιμετωπίζουν ως αντικείμενο προστασίας π.χ. μόνο τον μαυρόγυπα και δίπλα τους, περνάει ένας σκύλος κτυπημένος και δεν δίνουν σημασία. Εμείς αντιμετωπίζουμε όλα τα έμβια όντα ως έχοντα τα ίδια δικαιώματα για να ζήσουν, να τραφούν, να ερωτευθούν, να τεκνοποιήσουν και να πεθάνουν φυσικά όπως ακριβώς συμβαίνει και με τον άνθρωπο. Για μας η ζωή είναι η υπέρτατη αξία είτε ανήκει σε ζώο είτε σε άνθρωπο.

Αφού όλα τα έμβια έχουν την ίδια αξία και δικαιώματα, θα ανεχόσουν κατσαρίδες στο γραφείο σου;

Θα έπαιρνα προληπτικά μέτρα και θα χρησιμοποιούσα κατσαριδοκτόνο και όχι σπρέι που είναι επιβλαβές για το περιβάλλον. Άλλα μέλη μας ίσως να την έπιαναν και να την έβγαζαν έξω.

Πιστεύεις στον άνθρωπο διαχειριστή του περιβάλλοντος;

Όχι δεν πιστεύω. Εγώ δηλώνω άθεος και δεν έχω κανένα πρόβλημα γι’ αυτό, αλλά έγκριτοι θεολόγοι δεν θεωρούν τον άνθρωποι ως αφέντη της φύσης και γενικότερα του περιβάλλοντος και μέσα σ’ αυτό και τα ζώα αλλά ως καλό διαχειριστή του περιβάλλοντος γιατί υποτίθεται ότι το περιβάλλον είναι έργο Θεού. Αυτή είναι τουλάχιστον η θρησκευτική άποψη.

Λαμβάνεις υπ’ όψιν τον άνθρωπο σαν κομμάτι του περιβάλλοντος;

Ο άνθρωπος από κάποια στιγμή έχει γίνει μη φυσικός. Δεν έχουμε θνησιμότητα φυσική έχουμε παρατείνει την ζωή των ανθρώπων κατά τρόπο τεχνητό.

Αυτό το θεωρείς ανήθικο;

Το θεωρώ ως παράγοντα που δημιουργεί ανισορροπία στην φύση, σαφώς. Ο ένας παράγοντας είναι αυτός και δεν το λέω μόνο εγώ, το λένε μεγάλοι επιστήμονες, ο δεύτερος παράγων είναι η καταπολέμηση των ασθενειών που συνεπάγονται την έλλειψη φυσικής φθοράς που υπάρχει στα ζώα, στα δένδρα, παντού και βέβαια θεωρώ ως αποτέλεσμα παρέμβασης την έλλειψη ενημέρωσης στους πληθυσμούς της Ασίας που αυξάνονται με καταπληκτικούς ρυθμούς. Μπορεί να φανεί φασιστικό αλλά πιστεύω ότι δεν πρέπει να παρεμβαίνουμε σ’ αυτούς τους πληθυσμούς, παρά μόνο για την πρόληψη του υπερπληθυσμού και όχι δια της ιάσεως. Δηλαδή τι ωφελεί να γιατρέψουμε μερικές χιλιάδες παιδιά την στιγμή που αύριο θα έχουμε εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά με την ίδια ασθένεια. Πρέπει να μάθουν τι είναι το προφυλακτικό αυτοί οι άνθρωποι εκεί πέρα. Συνοψίζοντας θεωρώ παράγοντα που ανατρέπει την οικολογική ισορροπία την τεχνητή παράταση ζωής του ανθρώπου είτε δια της καταπολέμησης κάποιων ασθενειών είτε δια της καταπολέμησης κάποιων ασθενειών είτε δια της επιμηκύνσεως της ζωής με διάφορους τρόπους.

Ο υπερπληθυσμός του ανθρώπου οδηγεί στο σημείο όπου σε λίγο δεν θα υπάρχει ο ζωτικός του χώρος και βέβαια δημιουργούνται τεράστιες ανάγκες διατροφής.

Είσαι υπέρ της καλύτερης ποιότητας ζωής του ανθρώπου;

Υπάρχει αυτή από τη πρόοδο της επιστήμης, έχουμε όμως άλλες ασθένειες όπως οι καρδιοπάθειες που έχουν προκληθεί από τον τρόπο ζωής που έχουν επιβάλλει τα συμφέροντα των μεγάλων πολυεθνικών.

Φτάσαμε να κάνουμε π.χ. Μπάι – Μπας, ενώ παλιότερα ο κόσμος δεν έκανε γιατί απλούστατα δεν είχε την φθορά που υπάρχει σήμερα από τον πολιτισμό. Παράδειγμα γιατρεύουμε σήμερα τον καρκίνο του δέρματος. Τι να το κάνουμε που τον γιατρεύουμε όταν έχουμε δημιουργήσει την τρύπα του όζοντος.

Είσαι υπέρ της θανατικής ποινής;

Σε περίπτωση παιδεραστίας κατηγορηματικά ναι. Και στην περίπτωση εσχάτης προδοσίας. Εγώ με πολύ μεγάλη χαρά θα σου έλεγα και γράψτο αυτό γιατί δεν έχω κανένα πρόβλημα να το πώς πως «κυρίους» οι οποίοι αυτοαποκαλούνται Τούρκοι αυτή τη στιγμή στη Θράκη, αν το μέτρο της απελάσεως δεν μπορούσε να εφαρμοστεί θα θεωρούσα την θανατική ποινή επιβεβλημένη. Το ξέρουμε όλοι μας πως δρουν υπέρ της Τουρκίας και τους χαϊδεύουμε. Με το πρώτο συμβάν που θα έχουμε στη Θράκη εγώ φεύγω για αντάρτικο δεν υπάρχει θέμα είμαι έξαλλος. Είχα πάει στην Ξάνθη και στην Κομοτηνή και είδα πως όλοι έχουν δορυφορικές κεραίες στραμμένες προς Τουρκία μεριά…

Αυτόν τον λαό που βρίσκεται εξ ανατολών μας τον μισώ θανάσιμα. Δεν πιστεύω ότι η ηγεσία τους είναι αυτή η οποία τους επέβαλε να κάνουν όσα υπερβολικά έκαναν εναντίων των Ποντίων και των Αρμενίων. Υπάρχουν βιβλία και προσωπικές μαρτυρίες που λένε πως υπερέβαλαν σε ζήλο οι πολίτες. Πολύ θα ήθελα να γινόταν η Κωνσταντινούπολη ξανά Πρωτεύουσα της Ελλάδος… Στήσιμο στο απόσπασμα ακόμα και σ’ αυτόν που καιει τα δάση, τους εμπρηστές.

Θανατική ποινή θα επέβαλες σε άνθρωπο για κακοποίηση ή φόνο ζώου;

Επειδή έχουμε να κάνουμε με ένα κοινωνικό σύνολο το οποίο ακόμα δεν έχει πειστεί για αυτό το οποίο ηθικά εμείς προτείνουμε δεν μπορώ εγώ αυτή την στιγμή να επιβάλλω την γνώμη μου για θανατική ποινή σε κάποιον που κακοποιεί ένα ζώο. Αλλά στην περίπτωση της παιδεραστίας ή της προδοσίας αυτός που την κάνει ενσυνείδητα παρόλο που ξέρει ότι είναι έγκλημα.

Συμφωνείς με την τουριστική αξιοποίηση βιοτόπων όπως η Πρέσπα π.χ.:

Απολύτως όχι. Υπάρχουν λόγοι. Πρώτον πρέπει να υπάρχουν προδιαγραφές που θα εξασφαλίζουν την μη όχληση των ειδών και δεύτερον είμαι εναντίον του οικοτουρισμού με τον τρόπο που αυτή τη στιγμή θέλει να προβληθεί στην Ελλάδα διότι το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να μαζέψει μερικούς πειναλέους που δεν έχουν που αλλού να κάνουν φθηνές διακοπές. Και δεν νομίζω πως θα εξυπηρετήσει ο οικοτουρισμός ντόπιους πληθυσμούς αλλά εταιρείες που στοχεύουν σε διάφορες επιδοτήσεις, και άλλα, αν θέλεις μπορούμε να «ανοιχτούμε» στο τι σημαίνει οικολογία σήμερα στην Ελλάδα.

Υπάρχουν μονοπώλια με την έννοια της προβολής;

Αν υπάρχει μια οργάνωση που προβάλλεται συνεχώς από τα ΜΜΕ είναι η δική μου. Έχουμε κάνει διακόσιες εκπομπές στην τηλεόραση και χίλια πεντακόσια άρθρα στις εφημερίδες «σαλόνια» ή ολοσέλιδα.

Είναι θέμα Μάρκετινγκ ή ο Αγγελέτος πουλάει;

Δεν είναι θέμα  μάρκετινγκ. Είναι θέμα αξιολόγησης της δουλειάς και της αποτελεσματικότητας από τα ΜΜΕ, είναι το ότι δεν έχει «κρεμαστεί» κανένας δημοσιογράφος από θέμα το οποίο έχουμε θέσει εμείς. Ξέρει ο δημοσιογράφος ότι είναι καλυμμένος και από νομική άποψη και ό,τι πληροφορία ή το θέμα που θα του δοθεί δεν θα προκαλέσει μια μήνυση εναντίον του. Χωρίς στοιχεία δεν κάνουμε τίποτα. Υπάρχει και μια άλλη παράμετρος. Αυτός που είναι συνέχεια στη δημοσιότητα είναι ευάλωτος ενώ αυτός που κρύβεται από την δημοσιότητα μπορεί να κάνει αυτά τα οποία θέλει όταν άπτονται, και οικονομικών συμφερόντων εν κρυπτώ πολύ πιο καλά.

Υπάρχουν οικονομικά συμφέροντα στις οικολογικές οργανώσεις;

Υπάρχουν πάρα πολλά συμφέροντα. Είμαι κατά των επιχορηγήσεων για τους λόγους που είπα παραπάνω θα το πω καθαρά διότι τα κριτήρια βάσει των οποίων δίδονται δεν είναι αξιόπιστα. Δίδονται με κριτήρια διαφορετικά από αυτά που θα έπρεπε. Δεν παίρνουν επιχορήγηση οργανώσεις που κάνουν πολύ καλή δουλειά και παίρνουν άλλες που δεν κάνουν τίποτα. Είναι καθαρά θέμα διασυνδέσεων και κυκλωμάτων.

Ποια η σχέση σου με το Κέντρο της Αίγινας;

Όλοι γνωρίζουν ότι το Κέντρο Περίθαλψης Άγριων Ζώων και Πουλιών της Αίγινας νομιμοποιήθηκε με νομική δουλειά δική μου και με ευνοϊκή τοποθέτηση στο θέμα του τότε γραμματέα δασών Δημήτρη Κατσούδα. Στην συνέχεια υπήρξα επί χρόνια ο άμισθος νομικός σύμβουλος και δικηγόρος του κέντρου περίθαλψης. Υπήρξε όμως μια ιδεολογική μεταξύ μας απομάκρυνση γιατί κάποιοι από το κέντρο θεωρούν ότι είμαι ακραίος στις απόψεις μου. Κάποιες οργανώσεις θεωρούν τις θέσεις μου ακραίες γιατί θέλω την κατάργηση του κυνηγίου όμως δεν έχω από αυτό να κερδίσω ή να χάσω τίποτα είναι όμως κάτι που έχει σχέση με την ιδεολογική μου τοποθέτηση. Ακραίος, όμως λέω πάντα αυτό που πιστεύω.

Τα αδέσποτα;

Θα πω πολύ καθαρά γιατί έχουμε αδέσποτα. Πρώτον γιατί το Υπουργείο δεν έχει σκύψει πάνω από το θέμα και δεν το ενδιαφέρει και ο Υπουργός Υγείας και ο τωρινός και οι προηγούμενοι πάσχουν από αναισθησία γιατί αν και υπάρχουν εκατοντάδες δημοσιεύματα κάθε μήνα για τα αδέσποτα ποτέ δεν έχουν ενδιαφερθεί. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν ζωοφιλικές οργανώσεις που θέλουν την ύπαρξη των αδέσποτων για να δικαιολογούν την ύπαρξή τους και να λύνουν το οικονομικό τους πρόβλημα διάφοροι πρόεδροι και Διοικητικά Συμβούλια. Δηλαδή έμισθη ζωοφιλία.

oikologoi Έχεις πει παλιότερα πως χαίρεσαι αν ένας κυνηγός σκοτώσει άλλον κυνηγό σε ατύχημα;

Ναι δεν το αρνούμαι και μπορώ να το δικαιολογήσω γιατί κανένας δεν τους είπε να πάνε να σκοτώσουν ζώα. Πήγανε δηλαδή να σκοτώσουν κάποια άλλα έμβια, πράξη με την οποία διαφωνώ. Και βέβαια έχω το θάρρος της γνώμης μου να το πω. Υπάρχει και μια άλλη διάσταση του θέματος. Τα περισσότερα εγκλήματα πού γίνονται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα γίνονται με κυνηγετικές καραμπίνες. Πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε να εξασφαλίζεται η χρήση των όπλων άλλωστε έχουμε και πολλά ατυχήματα με παιδιά. Αν μου έλεγες ότι πυροβολήθηκε το παιδάκι του κυνηγού θα σου έλεγα ότι αισθάνομαι οδύνη γιατί το παιδί ήταν αναίτιο. Βρέθηκε κάποιος ηλίθιος και άφησε το όπλο του και την πλήρωσε το παιδάκι. Έπειτα πολύ πιο εύκολα παίρνει κάποιος την καραμπίνα και σε καθαρίζει από ένα μαχαίρι.

Είσαι κατά του θανάτου οποιουδήποτε έμβιου όντος κι όμως πίσω από το γραφείο σου έχει δύο σπαθιά κρεμασμένα που αντιπροσωπεύουν φονικά όπλα;

Αγαπώ τα όπλα και είναι μια παράξενη σχέση. Αγαπώ αυτά τα οποία χρησιμοποιούνται με ίσες δυνατότητες. Αγαπώ το σπαθί το οποίο σκοτώνει μεν, αλλά χρησιμοποιείται στην ξιφομαχία όπου υπάρχει η άμεση επαφή του ενός με τον άλλο και δεν γίνεται εξ αποστάσεως.

Θεωρώ όλα τα πυροβόλα όπλα ανέντιμα γιατί εξ αποστάσεως αφαιρείς μια ζωή χωρίς να υπάρχει δυνατότητα αντιδράσεως από τον άλλο. Δύο που μάχονται με σπαθί στην προσπάθειά τους υπάρχει και ιπποτισμός. Ήμουν χρόνια στο καράτε που είναι πολεμική τέχνη και εκεί πάλι μάχεσαι με ισοδύναμη ζώνη. Λοιπόν δέχομαι τον ιπποτισμό δέχομαι τις πολεμικές τέχνες οι οποίες έχουν ιπποτισμό αναντίρρητα, αγαπώ τα όπλα που χρησιμοποιούνται με ίσες ευκαιρίες όπως το σπαθί και είμαι ιδεολογικά αντίθετος με τα όπλα τα οποία σκοτώνουν εξ αποστάσεως είτε πρόκειται για πυροβόλα είτε πρόκειται για ατομική βόμβα.

Αποδέχεσαι την δραστηριότητα του κυνηγετικού σκύλου;

Ποιος είναι κυνηγετικός σκύλος; Κυνηγετικοί γίνονται μετά από εκπαίδευση και διαφωνώ στην χρησιμοποίηση ζώων μετά από εκπαίδευση όχι μόνο στο κυνήγι αλλά και στο τσίρκο. Το θεωρώ αφύσικο ότι κάνουν μετά από εκπαίδευση η οποία κατά κανόνα είναι οδυνηρή.

Τον σκύλο φύλακα τον θεωρείς αποδεκτό;

Εδώ έχουμε να κάνουμε με την αναγκαιότητα του κτηνοτρόφου να προστατέψει το κοπάδι του και του νοικοκύρη να προστατέψει το σπίτι του.

Γιατί θεωρείς φυσική τη δραστηριότητα του σκύλου φύλακα που μπορεί και να σκοτώσει και όχι του κυνηγετικού σκύλου;

Στον σκύλο φύλακα από πάντα ήταν αυτή η χρησιμοποίησή του και βέβαια ιδεολογικά είμαι κατά του φόνου που θα μπορούσε να προκαλέσει φυλάσσοντας τον χώρο του. Με την χρησιμοποίηση του κυνηγετικού σκύλου όμως διαφωνώ.

Έχεις δει κυνηγετικό σκύλο να κυνηγάει;

Όχι μου αρκεί ο σκοπός του.

Ένας κυνηγετικός σκύλος όμως είναι ευτυχισμένος όταν πηγαίνει στο κυνήγι.

Δεν αμφισβητώ αυτό που μου λες αλλά αυτό θα πρέπει να το πει ένας βιολόγος μετά από μελέτη.

Συμφωνείς, ο σκύλος να τρώει κρέας;

Βέβαια είναι μέσα στην φύση του. Δεν συμφωνώ για τον άνθρωπο εγώ έχω να φάω είκοσι χρόνια κρέας και είμαι υγιέστατος. Η διατροφή η οποία θεωρείται πρότυπο αυτή τη στιγμή κατόπιν κλινικών εξετάσεων επάνω σε πληθυσμούς οι οποίοι παρουσιάζουν έλλειψη ασθενειών και μακροβιότητα είναι αυτή της Κρήτης. Και περιλαμβάνει γαλακτοκομικά, χόρτα και πολλά είδη φυτών ωμά πολλά φρούτα και ένα ποτηράκι κρασί απαραίτητο, αντίθετα είναι σπάνια η διατροφή με κρέας. Κάποτε κρέας τρώγαμε δύο – τρεις φορές το χρόνο και οι μεγάλες γιορτές υπήρχανε για να τρώμε και κρέας.

Γιατί στρέφεις την δραστηριότητά σου κατά του κυνηγίου και όχι κατά του εθίμου του σουβλιστού αρνιού;

Κατ’ αρχάς θα πρέπει να κάνουμε έναν πολύ μεγαλύτερο πόλεμο κατά ενός σπορ το οποίο δεν είναι απαραίτητο και από την άλλη με ένα είδος διατροφής το οποίο επίσης δεν είναι απαραίτητο. Λένε πως αν δεν φάνε κρέας ζαλίζονται! Δεν ασχολούμαι με το σουβλιστό αρνί αλλά με την σφαγή του. Μου είναι αδιάφορο όταν πεθάνει το αρνί αν θα γίνει σουβλιστό ή κοκορέτσι.

Δεν πήγες στο Συμβούλιο Επικρατείας όμως για την σφαγή  αρνιών…

Έχουμε καταφύγει στα ποινικά δικαστήρια και μια από τις προσωπικές μου επιτυχίες είναι ότι σταμάτησα την ελεύθερη σφαγή αρνιών στην Αθήνα την Μεγάλη Εβδομάδα. Μέχρι το 1992 σφαγόντουσαν ζώα σε αυτοσχέδια σφαγεία σε αλάνες. Το 1992 πήγαμε στο αυτόφωρο 16 άτομα γι’ αυτές τις σφαγές.

Δέχεσαι ότι ένα ζώο πρέπει να έχει και οικονομική αξία;

Όχι δεν το δέχομαι. Δεν πιστεύω στην εμπορευματοποίηση των ζώων γιατί στο κάτω – κάτω είναι ψυχές.

Η νομοθεσία;

Υπάρχει μια πολύ κακή νομοθετική ρύθμιση για την διατήρηση των κατοικίδιων και βεβαίως σας πλήττει όλους εσάς τους κυνηγούς γιατί επιτρέπεται να έχετε το σκύλο σας μόνο στο σαλόνι και όχι στην αυλή ή στον κήπο σας και κανένας δεν κινήθηκε από την κυνηγετική πλευρά ώστε να πάψει να υπάρχει αυτή η νομοθετική διάταξη και μόνο εγώ την πολεμάω καλώς ή κακώς.

Τον σκύλο σου τι τον ταΐζεις;

Κατεψυγμένο συκώτι και κοτόπουλο. Θεωρώ υστερία και πρόκληση οι σκύλοι να τρώνε μπον – φιλέ ή συγκεκριμένες πανάκριβες μάρκες κονσέρβας.

Θα τον τάιζες κυνήγι σε κονσέρβα;

Κυνήγι; Ποτέ!

Είσαι πλούσιος;

Όχι, ζω από τη δικηγορία.

Η ζωοφιλική σου δραστηριότητα σου αποφέρει επαγγελματικά οφέλη;

Μου αποφέρει ότι θα απέφερε σε οποιονδήποτε δικηγόρο χωρίς να γίνεται από εμένα καμία εκμετάλλευση του ονόματός μου. Έρχεται ο άλλος επειδή με έχει ακούσει ή κατόπιν συστάσεων, πεπεισμένος ότι θα κερδίσω την υπόθεση. Κατά κανόνα τις έχω κερδίσει όλες αυτές τις υποθέσεις. Αμείβομαι με μια κανονική αμοιβή όπως οποιοσδήποτε δικηγόρος αλλά υπάρχει μια διαφορά. Υπερασπίζομαι πολλούς ζωόφιλους που είναι φτωχοί ή άποροι δωρεάν. Και εκτός από αυτό έχω και πολλές δίκες και επομένως έξοδα σε πολλές περιπτώσεις όπως δηλητηριάσεις περιστεριών και κατοικίδιων ζώων.

Μετανιώνεις για πράγματα που έχεις κάνει;

Ναι. Κάνω λάθη άλλωστε και ποιος δεν κάνει. Κάνω και πολλές γκάφες, μπορώ να ρίξω και κυβέρνηση με τις γκάφες μου.

Το ψάρεμα με το κυνήγι είναι το ίδιο για σένα; Και πως δικαιολογείς την δυσφήμηση κατά των κυνηγών και όχι κατά των ψαράδων;

Είναι το ίδιο πράγμα, αλλά υπάρχει η νοοτροπία, του κόσμου που πιστεύει ότι το πουλί ή το ζώο έχει περισσότερη αξία επειδή του είναι πιο οικείο ζώντας και αυτός στην ξηρά. Γι’ αυτό στην κοινή συνείδηση είναι πιο αποδεκτό το ψάρεμα.

Γιατί δεν καταφεύγεις στο Συμβούλιο Επικρατείας κατά του ψαρέματος;

Επειδή δεν μπορώ να επιτύχω το μείζον που είναι η κατάργηση του κυνηγίου κοιτάζω τουλάχιστον να μπουν κάποιοι κανόνες. Εφόσον το νόμιμο κυνήγι είναι νόμιμη δραστηριότητα κοιτάζω πως θα στριμώξω τα πράγματα ώστε η πολιτεία να βάλει περισσότερους κανόνες και να βοηθήσει να τηρηθούν.

Έχεις πάει ποτέ για κυνήγι;

Όχι.

Πώς μπορείς τότε να έχεις άποψη;

Έχω δει κυνηγούς να σκοτώνουν. Έχω δει κυνηγό να σκοτώνει τα πουλιά στην παραλία και στην συνέχεια να τους κόβει το λαιμό με τον σουγιά. Έχω δει κυνηγό να έχει βρει χελωνάκι και να το σκοτώνει για να το κάνει αγκράφα.

Έχεις δει νοικοκυριά να σφάζει κόκκορα;

Έχω δει, δυστυχώς. Έχω δει να σφάζουν και αρνιά και τότε σταμάτησα να τρώω κρέας. Ήταν το 1976.

Πώς σχολιάζεις τους ζωόφιλους εξτρεμιστές του εξωτερικού;

Είμαι υπέρ των εξτρεμιστών που εισβάλλουν σε πειραματικά εργαστήρια και τα κάνουν λίμπα και παίρνουν τα ζώα από μέσα. Έχουμε και εμείς εισβάλλει σε πειραματικά εργαστήρια όπου γίνονται πειράματα άχρηστα και υπάρχει κύκλωμα επωνύμων γιατρών που συμμετέχουν σ’ αυτά και είναι στην παρανομία μέχρι και εκεί που δεν μπορείς να φανταστείς. Υπάρχει κάποιος στην Καισαριανή τον οποίο έχω μηνύσει ο οποίος πλησιάζει τα αδέσποτα με το πρόσχημα της τροφής και τα παίρνει και τα πάει σ’ ένα γιατρό ο οποίος του δίνει δέκα χιλιάρικα το κεφάλι και αυτό απαγορεύεται ρητώς και από τη νομοθεσία περί πειραματοζώων. Υπάρχει κύκλωμα διαθέσεως σε πειραματιστές οι οποίοι δεν ανακοινώνουν τα αποτελέσματα για την επιστήμη αλλά τα κρατούν για τον εαυτό τους και κάνουν τα πειράματα κρυφά, παράνομα μέσα στο υπόγειο και έπειτα διασπείρουν τα πτώματα. Σαφώς είμαι κατά των πειραμάτων και γι’ αυτό δικαιολογώ αυτούς που εισβάλλουν σε πειραματικά εργαστήρια. Αυτόν βέβαια που πήγε και έσπασε κάποια κυνηγετικά γραφεία  τον καταδικάζω απερίφραστα όπως καταδικαστέο είναι όταν βρήκα την αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου μου «κατεβασμένη» μετά από συγκεκριμένη τηλεοπτική εκπομπή έξω από το στούντιο.

Δέχεσαι απειλές;

Έχω δεχθεί χυδαίες απειλές και εξυβρίσεις που αφορούσαν εμένα και τους δικαστές του Συμβουλίου Επικρατείας. Στο Συμβούλιο της Επικρατείας εγώ προσβάλλω την υπουργική απόφαση ως μη νόμιμη και δες πως βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τους κυνηγούς. Αυτοί ασκούν παρέμβαση με δικόγραφο υπέρ της ρυθμιστική αποφάσεως και εκεί βρισκόμαστε αντίδικοι δηλαδή από σπόντα. Αντίδικός μου ουσιαστικά είναι το κράτος γιατί εξέδωσε μια απόφαση χωρίς να πληρούνται τα στοιχεία για να την εκδώσει.

Έχω να αντιμετωπίσω και προσπάθεια πολιτικής παρέμβασης στον δικαστικό αγώνα μου. Έχω μάρτυρες και κασέτες με τις απειλές που έχω δεχτεί αλλά δεν πιστεύω σ’ αυτές τις απειλές γιατί αυτός που θέλει να σου κάνει κακό το κάνει χωρίς να σε απειλήσει.  Πάντως πιστεύω ότι πλήττονται από τις ενέργειές μου τα συμφέροντα των εταιρειών που πουλάνε τα όπλα. Περισσότεροι κυνηγοί περισσότερα όπλα. Η βάση του τζίρου γίνεται κυρίως από αυτούς που πουλάνε τα όπλα αλλά και από ξενοδόχους και λιγότερο από άλλους.

Που στηρίζεις στο Συμβούλιο της Επικρατείας τα στοιχεία σου ότι υπάρχουν απειλούμενα είδη;

Τα στοιχεία τα παίρνουμε από οργανώσεις που ασχολούνται με απειλούμενα. Από το «κόκκινο βιβλίο» απειλουμένων ειδών, την Ορνιθολογική Εταιρεία, το Κέντρο της περίθαλψης του Βόλου. Δεν είναι μόνο τι στοιχεία δίνουμε εμείς, γιατί εμείς είμαστε ιδιώτες. Το Συμβούλιο της Επικρατείας διαπιστώνει την έλλειψη στοιχείων από την πλευρά του κράτους. Άσχετα αν προβάλλω εγώ στοιχεία στο δικαστήριο θα ρωτήσω π.χ. ποιες είναι οι εγγυήσεις για την πάταξη της λαθροθηρίας. Ζητάει την ύπαρξη μελετών κλπ. και όταν δεν υπάρχουν αυτά ακυρώνει την απόφαση. Δηλαδή διαπιστώνει την έλλειψη στοιχείων εκ μέρους του κράτους άσχετα αν χρησιμοποιήσω εγώ στοιχεία ανεπαρκή.

Θα συνεργαζόσουν με κυνηγετικές οργανώσεις για τον έλεγχο των φυτοφαρμάκων;

Τις έχω καλέσει επανειλημμένως. Είμαστε ζωοφιλικό σωματείο και όχι σωματείο κατά των φυτοφαρμάκων. Έχουμε όμως ζητήσει να συσταθεί μια επιτροπή η οποία θα αναμορφώσει την διάθεση και χρήση των φυτοφαρμάκων. Η επιτροπή να αποτελείται από την ΠΑΣΕΓΕΣ, από εμάς, από την Κυνηγετική Συνομοσπονδία, τον Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο, από τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, τους φορείς των Γεωπόνων και όποιον άλλον εμπλέκεται.

Στόχος: 1) Να υπάρχει περιορισμένος αριθμός παρασκευασμάτων και όχι ανεξέλεγκτος αριθμός. Αλλά θίγονται συμφέροντα. 2) Να μην πωλούνται από οποιουδήποτε, αλλά από συγκεκριμένα καταστήματα τα οποία θα κρατούν τα πλήρη στοιχεία του αγοραστή και θα δίνονται μόνο με συνταγή του γεωπόνου και κατόπιν βεβαίωσης της ασθένειας και σε συγκεκριμένη ποσότητα.

Υπάρχουν φυτοφάρμακα που μπορούν να τινάξουν στον αέρα στην Αθήνα.

Κυνηγός & λαθροκυνηγός;

Για μας δεν έχει διαφορά ο Κυνηγός από τον λαθροκυνηγό. Να φυλάγεσαι από αυτούς που  ασχολούνται μα απειλούμενα είδη. Αυτός που αγαπάει τα ζώα προστατεύει τον μαυρόγυπα, τον σκύλο και τον πελεκάνο. Είμαι δύσπιστος γι’ αυτούς που προστατεύουν επιλεκτικά.

 


About the Author



Back to Top ↑
  • Video της εβδομάδας