ειπαν

Published on 20 Μαΐου, 2014 | by Kynoclub

0

Η ανεξαρτησία του (υπάκουου) κυνηγετικού τύπου!

ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΥΠΡΙΔΗΜΟΣ (Δημοσιογράφος επί κυνηγετικών θεμάτων και ειδικός τα κυνηγετικά όπλα).

-Έγραψε τα …2012 στο oplognοsia.com, απαντώντας σε μήνυμα αναγνώστη, σχετικά με την εξάρτηση του κυνηγετικού τύπου από τα διαφημιστικά έσοδα…

-‘’Ενόσω οι διαφημιζόμενοι έχουν το πάνω χέρι, οικονομικά, θα έχουν και αυξημένη επιρροή στον τύπο. Είναι απλά τα πράγματα και τα έμαθα όταν ήμουν μικρός εκδότης και βίωσα την εξάρτηση. Το μεγαλύτερο και, πιο σημαντικό, το αμεσότερο έσοδο ήταν η διαφήμιση. Η πώληση του περιοδικού απέδιδε ένα κλάσμα της διαφήμισης και αυτό με την καθυστέρηση πληρωμής το πρακτορείου τύπου που έφτανε το τρίμηνο. Για να αντιστραφούν οι όροι η τιμή πώλησης του περιοδικού θα έπρεπε να ήταν τριπλάσια και άμεση, δηλαδή οι αναγνώστες θα έπρεπε να γραφτούν συνδρομητές ώστε να υπάρχει παράκαμψη των πρακτορείων. Οσο και αν προσπαθήσαμε, όλοι οι εκδότες, ποτέ δεν πλησιάσαμε αυτή την “κρίσιμη μάζα” συνδρομητών. Είναι ενδιαφέρον να ονειρευτεί κανείς, εκδότης και αναγνώστης, πως θα ήταν τα πράγματα αν φτάναμε την κρίσιμη μάζα!

Το Διαδίκτυο έχει ανοίξει άλλους ορίζοντες. Δεν υπάρχει κόστος παραγωγής, ούτε τα πρακτοριακά κόστη. Δεν υπάρχει όμως ούτε διαφήμιση ούτε άλλο έσοδο. Όσοι λειτουργούμε διαδικτυακούς κόμβους το κάνουμε από μεράκι. Κανείς δεν μπορεί να επιβιώσει από την ιστοσελίδα του, τουλάχιστον όχι στην Ελλάδα. Η κατάσταση κάποτε θα αλλάξει, αυτό είναι προφανές. Η τεχνολογία δεν συγχωρεί τον αναχρονισμό.

Αλλά και στο Διαδίκτυο θα υπάρχει το πρόβλημα της ιεράρχησης των πηγών εσόδων. Αν πράγματι θέλουμε εμπορικά ανεπηρέαστο τύπο, έντυπο ή ηλεκτρονικό, τότε οι αναγνώστες θα πρέπει να εκτοπίσουν τους διαφημιζόμενους. Βέβαια το κόστος θα είναι μικρότερο από ότι θα ήταν στα έντυπα λόγω μειωμένου κόστους παραγωγής, αλλά δεν θα είναι μηδενικό.

Εμπορικά ανεπηρέαστος δεν σημαίνει και πραγματικά ελεύθερος τύπος διότι πάντα θα υπάρχει η απειλή της αγωγής για δυσφήμιση προϊόντων κλπ. Αν θέλουμε να ξεφύγουμε και από αυτό το πρόβλημα και να έχουμε ελευθερία σε βαθμό που ο ειδικός θα μπορεί να πει “το τάδε προϊόν είναι φόλα επειδή” και να δικαιολογεί την γνώμη του, τότε πάμε σε άλλα σχήματα. Τότε μιλούμε για κάτι όπως τις εμπιστευτικές αναφορές, και όχι εκδόσεις, όπως πχ το Economist Intelligence Unit, που πωλείται ως εμπιστευτική αναφορά προς έναν στενό κύκλο αγοραστών-αναγνωστών και λέει πράγματα που δεν λέει το ανοικτής κυκλοφορίας Economist.Δεν ξέρω κατά πόσον η κυνηγετική οικογένεια είναι έτοιμη για κάτι τόσο εξεζητημένο. Εσείς τι λέτε, είναι;

ΣΧΟΛΙΟ: Από το 2012 που γράφτηκε αυτό το σχόλιο έχουν αλλάξει αρκετά πράγματα στα διαφημιστικά έσοδα του κυνηγετικού τύπου εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης και της κατάρρευσης του τζίρου των επιχειρήσεων. Οι καλύτεροι πελάτες- διαφημιζόμενοι είναι πλέον οι αιώνιοι κυνηγοπατέρες που με τα χρήματα των κυνηγών διαφημίζουν τον εαυτό τους και τα έργα τους ( εκτροφεία κ.λ.π.). Παράλληλα μέσω των διαφημίσεων και των καλοπληρωμένων συνδρομών  (εξ)‘’αγοράζουν’’ την ανοχή και ενίοτε την σιωπή του κυνηγετικού  τύπου που καμώνεται ότι δεν βλέπει.  Για αυτό και ορισμένοι παραμένουν στις ίδιες καρέκλες 20 και 30 χρόνια, παρά το γεγονός ότι εκκρεμούν έρευνες και καταγγελίες για τον βίο και την πολιτεία τους…

Δείτε: http://www.oplognosia.com/


About the Author



Back to Top ↑
  • Video της εβδομάδας